Arabanın vitesi neden sallanır?
Vites kolu sallanırsa, vites kolunun tam olarak pozisyonuna oturmadığı anlamına gelir. Vites kolunun hareket ettiği platform veya sistem aşınabilir. Bu aşınma vites kolunun gevşemesine ve dişlinin hareket etmesine izin veren bir boşluk oluşmasına neden olabilir.
Şanzıman neden titreme yapar?
Otomatik şanzımanda vites geçişlerinde sarsıntı yaşanmasının nedenleri şunlardır: En sık karşılaşılan nedenler şanzımanda yağ kaçağı olması, balata aşınması, şanzıman kulaklarının işlevini kaybetmesi veya genel bakım eksikliğidir.
Vites kutusu bozuk olduğu nasıl anlaşılır?
Şanzıman sorunları beş farklı başlık altında ele alınır. Araç vitese geçmekte zorluk çekiyor, ses çıkarıyor, vites değiştiremiyor, vitese geçmiyor veya vitesteyken çalışmıyor.
Vites geçişlerinde silkeleme neden olur?
Basınç astarı arızası sarsıntıya neden olur: Araçların durmasını sağlayan basınç astarı arızalandığında araç sarsılır. Çalıştırma ve vites değiştirme sırasında oluşan sarsıntının nedeni büyük ihtimalle debriyaj takımıdır.
Vites titremesi neden olur?
Vites kolu sallanması/vites kolu titreşimi Vites kolu sallanması veya titremesi, vites kolunun tam olarak yerine oturmaması nedeniyle oluşan bir durumdur. Sürüş sırasında vites kolu yerinde hareket ederek titreşime ve dolayısıyla gürültüye neden olur.
Vites değiştirirken araba neden sarsılır?
Manuel şanzımanlı bir aracınız varsa, vites değiştirirken oluşan sarsıntı genellikle debriyaj ve gaz pedalının yanlış kullanımından kaynaklanır. Debriyajı çok hızlı bırakırsanız veya gaz pedalına çok sert basarsanız, araç sallanır. Düzgün bir vites değişimi için gaz pedalına yavaşça basmanız ve aynı anda debriyajı yavaşça bırakmanız gerekir.
Şanzıman arızalı olduğunu nasıl anlarız?
İlk olarak, otomatik şanzıman arızasının belirtilerinden biri, araç vites değiştirirken gecikmeler veya titreşimlerdir. Bir diğer dikkat çekici belirti ise aracın vites değiştirirken alışılmadık sesler çıkarmasıdır. Düzensiz veya sarsıntılı vites değişimleri de bir arıza belirtisi olabilir.
Araç seyir halindeyken neden titreme yapar?
Araç sürüş veya rölantide iken titriyorsa, motorda bir sorun olabilir. Motorun düzgün çalışması için yeterli hava, yakıt veya kıvılcım olmayabilir. Bujileri değiştirme zamanı gelmiş olabilir. Kirli ve tıkalı bir hava filtresi de sorunun nedeni olabilir.
Şanzıman yağı değişmezse ne olur?
Şanzıman yağı değiştirilmezse, şanzıman sistemindeki parçalar arasında sürtünme meydana gelir. Bu sürtünme parçaların aşınmasına ve kırılmasına neden olabilir. Ayrıca, vites değiştirme daha zor hale gelir ve vites değiştirirken sürtünmeden kaynaklanan mekanik sesler duyulabilir.
Şanzıman ömrü ne kadardır?
Ayrıca satın alınan aracın şanzımanı 0 km’den itibaren temiz kullanımda 200.000 km’nin üzerinde dayanır. Bakım yapılmazsa 100.000 km’den sonra bile sorunlar ortaya çıkabilir.
Vites kutusu yağı azalırsa ne olur?
Şanzımandaki yağ seviyesi azaldığında şanzımanda vuruntu, şanzımandan ses gelmesi ve vites değiştirmede zorluk gibi belirtiler görülür. Bundan sonra vites değiştirmek imkansız hale gelebilir. Sürüş güvenliği azalır. Aracın performansı düşer ve stresli motor aşırı yakıt tüketmeye başlar.
Şanzıman dişlisi kırılırsa ne olur?
Dişliler kırılırsa veya parçalanırsa, aracı hareket ettirmek zorlaşacaktır. Dişli dağılımı tüm dişlileri etkileyecek ve aracın hareket etmesini engelleyecektir.
Şanzıman titreme yapar mı?
Otomatik şanzıman çalıştırıldığında titriyorsa, debriyaj sorunu olabilir. Debriyaj çalışması, debriyaj sistemindeki basınç parçası kullanılarak gerçekleştirilir. Aracın hareket etmeye başlaması için debriyajın çalıştırılması gerekir. Otomatik şanzıman çalıştırıldığında titriyorsa, debriyaj sorunu olabilir.
Araba yolda giderken neden silkeleme yapar?
Aracınız sürüş esnasında stop ederse, aracın motorunda sorun olduğu anlamına gelir. Böyle bir tekleme durumunda, derhal servis merkezine gitmeli ve aracınızı servise götürmelisiniz.
Sarsıntısız vites nasıl değiştirilir?
Düzgün bir vites değişimi elde etmek mümkün değildir. Çözüm önce gaza basmak ve sonra debriyajı bırakmaktır, sanki vites değiştirdikten sonra arabayı baştan çalıştırıyormuşsunuz gibi. Normal şartlarda debriyaja bastığınızda rpm hemen düşmez, ancak kısa bir süre yüksek kalır ve o aralıkta vites değiştirirsiniz.
Araba hareket halinde neden sallanır?
Hızlanma sırasında artan titreşimler, tekerleklerdeki hafif dengesizliklerden kaynaklanır. Tekerlekler zamanla veya karşı ağırlık eksikliğinden dolayı dengesizleşmiş olabilir. Arabanızın sallanmasının lastikle ilgili nedenleri arasında zayıf lastik dişleri veya gevşek bijon somunları da olabilir.
Sarsıntısız vites nasıl değiştirilir?
Düzgün bir vites değişimi elde etmek mümkün değildir. Çözüm önce gaza basmak ve sonra debriyajı bırakmaktır, sanki vites değiştirdikten sonra arabayı baştan çalıştırıyormuşsunuz gibi. Normal şartlarda debriyaja bastığınızda rpm hemen düşmez, ancak kısa bir süre yüksek kalır ve o aralıkta vites değiştirirsiniz.
Araba vitesi neden kitlenir?
Manuel şanzımanın en yaygın arızası vites değiştirirken stop etmesidir. Şanzıman bileşenlerindeki mekanik arızalar şanzıman stop etmesinin başlıca nedenidir. Araç vitese geçmiyorsa veya vitese geçmekte zorlanıyorsa şanzıman arızasından şüphelenilir.
Vites senkromeç nedir?
Senkronize; Araçların şanzımanında vites geçişini kolaylaştıran parçadır. İki vites arasındaki senkronizasyon şanzımanda bulunur. Araç hareket halindeyken ve vites değiştirilirken viteslerin birbirleri arasında geçiş yapmasını sağlar.